tisdag 7 september 2010

stickcafé och ny kamera :-)


Det här är resultatet av gårdagens stickcafé med Uppmaskan igår kväll. Väldigt mysigt var det och roligt att träffa så många stickentusiaster på samma ställe. Bla träffade jag på Tålamodspåsen stickandes på ett par sockor. Det blir garanterat fler besök i höst :-)


Den här lilla koftan är nästan klar, fattas bara knappar. Har ännu inte hittat några som passar, men ska leta vidare.


Här är dagens skörd från Yll o Tyll. Det ska bli en kurbitsmössa och ett par flätstickade vantar. Har bestämt mig för att lära mig flerfärgsstickning och inte bara ränder i olika färger.
 



Sist men inte minst har jag och fästmannen skaffat oss en digital systemkamera. Så närmaste framtiden ska jag plugga inställningar och fota, fota, fota...

Inga kommentarer: