tisdag 12 april 2011

Kråkor och blå blom





Blev så inspirerad av kursen i Rättvik, stickar nu vantar i tvåändsstickning med små kråkor på :-) Kråkorna har jag hämtat från den lilla boken med mönster från gotland. Lite morgongymnastik blev det idag då vi bytte däck på bilen, jag är ju stel som en pinne och spinningen var ju också längesen. Trivs bättre med promenader.

Plockade in lite skilla, tänk så vackert det är. En vän till mig skrev en fin sångtext, en textrad går så här "när dagen är så blå". Det är så det är.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefina kråkvantar!

Anna-Karin sa...

Tack tack! Kul att träffa dig i helgen!

Rät&Avig sa...

Oj, så fina vantar! Kul med kråkorna...
/Ann-Britt

Dödergök sa...

Vilka fina vantar! Kråkorna är favoriter för mig med. Alltid fint med rött och rosa! :)

Anonym sa...

Underbara kråkor, love! /dennisa

Anna-Karin sa...

Vad kul att ni gillar vantarna, snart kommer fler bilder på resten av dem :-)

Mian sa...

Själv är jag urusel på att sticka.
När jag skulle göra det där mönstret så såg fåglarna ut som urtida Dronter...
http://miansblogg.blogspot.com/2008/12/mssa-nr-47-julklappsmssa.html