torsdag 17 december 2009

Julstickning och annat




Den här har precis blivit klar. Garn gotlandsull med virkad kant i alpacka. Mönster kommer från drops.






Sydde ett tyghjärta av en gammal gardin :) Min slags juldekoration.



Den här sjalen började jag på för ett par dagar sen, stickar den i alpackagarn med ett enkelt mönster från Gotlands ullspinneri.



Den här mormorsfilten är ett projekt sen i somras, nu återstår färstning av trådar och att sy ihop.



Hade lite malabrigogarn kvar och började på ett par spetsmuddar med mönster från YLL o TYLL. Kan bli en julklapp :)




Detta stickfodral gjorde jag för ett tag sen, tror jag får göra ett till eftersom det snart inte får plats med alla stickor.

1 kommentar:

Persiljas Hus sa...

Hej där! Blev nyfiken av din kommentar hos mig och kikade in. Vilken härlig lägenhet!!! Gillar allt!
Fina grejor du stickar också!!! Blir sååå inspirerad!