fredag 22 januari 2010

bruten armbåge och ugglor



Känns tråkigt att inte kunna sticka och virka, det är ju något av det roligaste jag vet. Som tur är skickade syster massor av filmer på posten.



Jag har märkt att vårt hem börjar fyllas med allt fler ugglor, på kuddfodral, doftljus mm. Dessa kunde jag bara inte måtstå.



Julkulorna har fått flytta in i garderoben och nu finns istället reafynden från indiska på soffbordet. Tycker speciellt om lyktan, den ger ett så fint sken.



Mormorsrutefilten har fått flytta från hallen till soffan, tillsammans med kuddar från myrorna, auktion, indiska och ikea.



Papperssamlingen blir bara större och större. Längst bak finns en tapet som så småningom ska sitta på sängborden som jag ska piffa i vår. Korgen är från underbara Faster Ester.



En låda från ikea blev som ny efter lite uppiffning. Papperet är från åhlens.




Älskar IKEAs minibyråer, det går att göra så mycket kul med dom, nästa projekt blir nog att måla den, vit lila eller turkos:)




Igår kväll passade jag på att göra lite ordning bland handdukarna i badrummet.




Hittade denna fina klänning/tunika på Indiskas rea, det fanns så mycket fint där.



Den här fina duken hittade jag bland nyheterna på Indiska SÅ fin. Jag pallrade mig ner på stan trots min onda arm, bröt armbågen för ett tag sen och fick operera in spikar så nu är jag sjukskriven ett tag framöver.

2 kommentarer:

Karen Klarbæk sa...

Uha så fin en blog du har. Her skal jeg ind og snuse når jeg lige får tid sent i aften.

Tak for hilsen på min blog.
Karen

Persiljas Hus sa...

Ojojoj så mycket fint. Tunikan ja tack, precis min favvomodell, duken från Indiska stod jag och höll i men vlev snål, den är toksnygg, papperet du klätt in lådan med älskar jag, jag har haft en rulle men använt upp den till många projekt, (skulle vilja ha det som tapet!!!) och moppebyrån blev ju vansinnigt schnygg!!!!!!